MTM Medya Takip Merkezi’nin profesyonel dijital medya dinleme platformu DigiLUP verilerine göre, sosyal medya kullanıcıları, su ile ilgili birçok konuyu paylaşımlarına yansıttı.DigiLUP ekibinin hazırladığı, Mayıs ayını kapsayan, yeni araştırmada, sosyal medyadaki “su” yorumlarının öne çıkan detayları var.Damacanalar tartışıldıAraştırmaya göre, Mayıs ayında, su ile ilgili binlerce paylaşım yapıldı. En fazla paylaşım yoğunluğu, 22 Mayıs’ta gerçekleşti. Bu tarihte yapılan paylaşımlarda; TBMM'de tasarruf tedbirleri kapsamında mutfaklarda ve çay ocaklarında damacana su yerine arıtılmış musluk suyu kullanılmasına dönük karar yorumlandı.Damacana ile ilgili bir diğer konu, Damacana fiyatlarına gelen zam oldu. Yorumlarda, 19 litrelik Damacana suyun fiyatının 100 TL'ye ulaştığı, 1 bardağının 1 TL'ye geldiği vurgulandı.Bununla birlikte, tüm ambalajlı su fiyatları, sosyal medya paylaşımlarında yorumlandı.SUDER’in açıklamaları yansıdıAmbalajlı Su Üreticileri Derneği (SUDER)’in sektörle ilgili açıklamaları sosyal medyaya yansıdı. Yansımalarda sektöre dair sayısal bilgilere yer verildi. Bazı bilgiler şöyle;
- Damacana satışı %4,5 küçülerek 5,3 milyar litre olurken pet şişe satışının %8,1 büyüyerek 5,5 milyar litre olması
- Ambalajlı su sektörünün 2023'te toplam üretimde %1,6’lik büyüme kaydederek 10,8 milyar litrelik pazar hacmine ulaşması