Kartal Belediyesi vatandaşa daha iyi hizmet sunmak, çalışanların bilgi ve becerilerini artırmak için personeline yönelik seminerler vermeye devam ediyor. Vatandaşa daha iyi hizmet sunmak için personelin kişisel gelişimine katkıda bulunan Kartal Belediyesi, Kartal Belediyesi Ada Sosyal Tesisleri’nde stres yönetimi ve etkin iletişim hakkında bir seminer düzenledi. Seminere ayrıca Kartal Belediye Başkanı Op. Dr. Altınok Öz tarafından da sürpriz bir ziyaret gerçekleştirildi. Başkan Altınok Öz, uzmanlar tarafından verilen eğitimi personeli ile birlikte dinledi.
Kartal Belediyesi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilen seminerde; kişisel gelişim eğitimi kapsamında belediye birim müdürleri ve personele kurum içindeki iletişim ve stres ile mücadele yolları, meslekte başarı seviyelerini yükseltmek ve hizmetlere erişimlerini kolaylaştırmak için Bilva Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti’den Profesyonel Koç/ Eğitim Uzmanı Sevim Özer ve Satış Müdürü Eğitim Uzmanı Alper Karaca tarafından eğitim verildi. Seminerde Eğitim Uzmanı Sevim Özer ve Satış Müdürü Eğitim Uzmanı Alper Karaca, çalışanların motivasyonunu artırmak, kurum içi etkin iletişim durumu ile stresin nedenleri ve nasıl başa çıkılması gerektiği gibi konular hakkında uygulamalı bir eğitim verdi.
Etkin iletişim ve stresin nedenlerini anlatan Sevim Özer ve Alper Karaca: “Etkin iletişim ve stresin en büyük nedenlerinin başında başaramama korkusu geliyor. Bunu özgüven kaybı, haksızlık korkusu, suçlanma korkusu, onaylanmama ve aşağılanma korkuları takip ediyor. Ayrıca, sevilmeme ve kaybetme korkusu da iletişim kuramama ve strese neden olabiliyor. O nedenle kişinin kendine güvenmesi ve kendisi ile barışık yaşaması çok önemli.” diyerek katılımcıları konu hakkında bilgilendirdi. Uzmanlar ayrıca etkin iletişim ile stresin kaynaklarına değinerek stresin ve etkin iletişimin olumlu ve olumsuz yönlerine de değindi.
“İletişimin olduğu yerde etkiletişim, etkiletişimin olduğu yerde iletişim vardır”
İletişimin sağlıklı bir duygu olduğunu belirten Alper Karaca, “İletişim bir bilgi alışverişi, haberleşme ve yönetimin etkin bir şekilde sürdürülmesi sürecidir. Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme, komünikasyondur. İletişimin birçok tanımı yapılmıştır ve tanımlarda ortak amaçlar bilgilenmek, ikna etmek, yönetmek, eğlenmek, çevre üzerinde etkin olmak, başkalarında tutum geliştirme ve değiştirmeye yol açmak, istenen davranışları yaygınlaştırmak, iletişim kurulan kişiyi anlamak, bireyin kendini etkiye ve etkilemeye açık halde tutması şeklinde belirlenmiştir. İletişimin olduğu yerde etkiletişim, etkiletişimin olduğu yerde iletişim vardır.” dedi.
“Önemli olan stresin kendisi değil algılanış biçimidir”
Stresin çok sayıda uyaranın etkisi altında kalma, aşırı bir karışıklık yani stres/kaygı anlamına geldiğini belirten Sevim Özer, “Sinir sistemimiz tehlikeli durumlar karşısında, güvenliğimizi sağlamak amacıyla, bedenimizi hemen harekete geçiren kusursuz bir yapıya sahiptir. Fakat insanlar arasındaki kişilik farklılıkları nedeniyle her insanın strese karşı verdiği tepki ve stresin oluşturduğu sonuç farklı olacaktır. Burada önemli olan stresin kendisi değil, algılanış biçimidir. Stres algısı beynin dengesini oluşturan yapıların etkinliği sonucu gerçekleşir. Sonuçta stresi yönetmenin beyin kimyasını yönetme olduğunu bilmek gerekmektedir ve stresi kontrol altına almaktır, Stresle başa çıkmanın en iyi yolu, kişinin kendisinde strese neden olan olguları fark edip kontrol altına almasıdır. Stres, bizi zorlayan, kısıtlayan ve engelleyen olaylar, durumlar karşısında verdiğimiz tepkilerin tümüdür. “dedi.







Kartal Belediyesi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü tarafından organize edilen seminerde; kişisel gelişim eğitimi kapsamında belediye birim müdürleri ve personele kurum içindeki iletişim ve stres ile mücadele yolları, meslekte başarı seviyelerini yükseltmek ve hizmetlere erişimlerini kolaylaştırmak için Bilva Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti’den Profesyonel Koç/ Eğitim Uzmanı Sevim Özer ve Satış Müdürü Eğitim Uzmanı Alper Karaca tarafından eğitim verildi. Seminerde Eğitim Uzmanı Sevim Özer ve Satış Müdürü Eğitim Uzmanı Alper Karaca, çalışanların motivasyonunu artırmak, kurum içi etkin iletişim durumu ile stresin nedenleri ve nasıl başa çıkılması gerektiği gibi konular hakkında uygulamalı bir eğitim verdi.
Etkin iletişim ve stresin nedenlerini anlatan Sevim Özer ve Alper Karaca: “Etkin iletişim ve stresin en büyük nedenlerinin başında başaramama korkusu geliyor. Bunu özgüven kaybı, haksızlık korkusu, suçlanma korkusu, onaylanmama ve aşağılanma korkuları takip ediyor. Ayrıca, sevilmeme ve kaybetme korkusu da iletişim kuramama ve strese neden olabiliyor. O nedenle kişinin kendine güvenmesi ve kendisi ile barışık yaşaması çok önemli.” diyerek katılımcıları konu hakkında bilgilendirdi. Uzmanlar ayrıca etkin iletişim ile stresin kaynaklarına değinerek stresin ve etkin iletişimin olumlu ve olumsuz yönlerine de değindi.
“İletişimin olduğu yerde etkiletişim, etkiletişimin olduğu yerde iletişim vardır”
İletişimin sağlıklı bir duygu olduğunu belirten Alper Karaca, “İletişim bir bilgi alışverişi, haberleşme ve yönetimin etkin bir şekilde sürdürülmesi sürecidir. Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme, komünikasyondur. İletişimin birçok tanımı yapılmıştır ve tanımlarda ortak amaçlar bilgilenmek, ikna etmek, yönetmek, eğlenmek, çevre üzerinde etkin olmak, başkalarında tutum geliştirme ve değiştirmeye yol açmak, istenen davranışları yaygınlaştırmak, iletişim kurulan kişiyi anlamak, bireyin kendini etkiye ve etkilemeye açık halde tutması şeklinde belirlenmiştir. İletişimin olduğu yerde etkiletişim, etkiletişimin olduğu yerde iletişim vardır.” dedi.
“Önemli olan stresin kendisi değil algılanış biçimidir”
Stresin çok sayıda uyaranın etkisi altında kalma, aşırı bir karışıklık yani stres/kaygı anlamına geldiğini belirten Sevim Özer, “Sinir sistemimiz tehlikeli durumlar karşısında, güvenliğimizi sağlamak amacıyla, bedenimizi hemen harekete geçiren kusursuz bir yapıya sahiptir. Fakat insanlar arasındaki kişilik farklılıkları nedeniyle her insanın strese karşı verdiği tepki ve stresin oluşturduğu sonuç farklı olacaktır. Burada önemli olan stresin kendisi değil, algılanış biçimidir. Stres algısı beynin dengesini oluşturan yapıların etkinliği sonucu gerçekleşir. Sonuçta stresi yönetmenin beyin kimyasını yönetme olduğunu bilmek gerekmektedir ve stresi kontrol altına almaktır, Stresle başa çıkmanın en iyi yolu, kişinin kendisinde strese neden olan olguları fark edip kontrol altına almasıdır. Stres, bizi zorlayan, kısıtlayan ve engelleyen olaylar, durumlar karşısında verdiğimiz tepkilerin tümüdür. “dedi.







